Virtus 2: Az Újvilág meghódítása
A Virtus 2 a Warcraft3 tapasztalatai alapján, a Virtus 1-ből továbbfejlesztett valósidejű stratégiai játék, tulajdonképpen annak új változata, amelyben a négy régi helyett négy új faj található. Szigorúan véve persze ez pusztán egy modifikált változata az első résznek - de legalább megvan a lehetőség, hogy összeolvasszuk ezeket :)
Ahogy a Virtus 1, úgy ez sem történelmi vagy éppen földrajzi alapon áll (színhelyei, figurái nem valóságosak), hanem kizárólag kultúrtörténeti (mitológiai/mesei) alapon. A négy faj viszonylag egyöntetű: alapszinten emberi harcosok, és emelt szinten a különlegesebb lények.
A Virtus2 karaktercsoportjai (fajai):
nord: tulajdonképpen vikingek, illetve a germán mitológia lényei. Az emberek mind szőkék, vagy vöröshajúak, sisakjukon szarvak stb. Jellemzőjük a húsevés, illetve a nyers erő használata
onka: közelebbről meg nem határozott indiánok. Harci festés, tollak a hajban stb. Ők az Újvilág lakói, akik védekeznek a rájuk három oldalról támadó külhoniak ellen. A természettel összhangban élnek, egyfajta "zöldek", az "indián mágia" a lételemük, a legfontosabb harcosaik állattá változnak át harc előtt stb. Van egy "altörzsük": az untékok, ezek külsőleg is kicsit másmilyenek
Punt: Afrikából, a mítikus Punt Birodalomból hajóztak át, feketebőrű emberek, erős tetoválással. Két kisebb csoportjuk is van: az obanok illetve a papunok, ez utóbbiak inkább ausztrálok, hiszen bumerángjuk van stb. Egyfajta bürokrácia jellemző rájuk, folyamatosan tartják a kapcsolatot a Birodalommal. Állatokat bűvölnek/igéznek át Afrikából.
csin: sárgabőrű, ferdeszemű keverék ázsiaiak. Lételemük a lőpor, szinte valamennyi karakterük gép, vagy "gépesítve van" (lásd: WC3: "goblin shredder")
Ahogy a korábbi részben, úgy ebben is, egyik csoportnak sincs sem vízi, sem légi szállítójárműve.