Ahogy korábban írtam, idővel kevésnek éreztem a két szittya fajt, ezért dolgoztam ki hozzá ezt a harmadik népcsoportot:
Az ogúzok a szittyákhoz hasonlóan emberek, de arab/török típusok, ahogy az egész csoport az Ezeregy éjszakán alapul. A megidézett dzsinnek is bár elvileg gonoszak, de mivel az emberek irányítása alatt állnak, jónak számítanak. Az ogúzoknál az új karakterek létrehozásához nem élelemre ("Tanyára"), hanem hitre van szükség, amelyet a Minaret biztosít. A Mágus és az általa létrehozott dzsinnek lételeme a tűz, szemük tűzben ég stb.
E) OGÚZ KARAKTEREK
Alapszint
E1. Fellah
Jellemzés: Szürketurbános, szürkeruhás arab.
Szükséges: -
Honnan: Szeráj
Képzettség: -
Megjegyzés: Épít, javít, ásványkincseket termel ki. Fát nem vág. Elefántra ültethető.
E2. Mameluk
Jellemzés: Fehérturbános, bőrmellényes arab, kezében balta.
Szükséges: -
Honnan: Szeráj
Képzettség: -
Megjegyzés: Fát vág, és alapszintű katona. Tevére (és emelt szinten Repülőszőnyegre) ültethető.
E3. Tevés katona
Jellemzés: Egypúpú tevén ülő Mameluk.
Szükséges: -
Honnan: Szeráj + Istálló
Képzettség: -
Megjegyzés: A baltával harcoló Mameluk így gyorsabban mozog, és a teve bizonyos védelmet nyújt neki.
E4. Harci elefánt
Jellemzés: Elefánt, amelynek nyakában Fellah ül.
Szükséges: -
Honnan: Szeráj + Istálló
Képzettség: -
Megjegyzés: A Fellah csak irányító, az elefánt az agyarával üti az ellenséget. Elég erős.
E5. Dervis
Jellemzés: Szürkecsuhás török, kezében két rövid kard.
Szükséges: -
Honnan: Dervistemplom.
Képzettség: Lopakodás (messzebbre lát, illetve őt később veszi észre az ellenség)
Megjegyzés: -
E6. Mágus
Jellemzés: Csúcsos süvegű, (nem ősz!) szakállas, köpenyes ember.
Szükséges: -
Honnan: Mágustorony
Képzettség: Idézés, Káf-hegy építés
Megjegyzés: Alapszinten tűzgolyót lő ki (repülő ellenségekre is). Emelt szinten varázsolja a Káf-hegyet (innentől nem mozog és nem lő - tulajdonképpen objektummá alakul), és dzsinneket idéz meg.
Emelt szint
E7. Márid
Jellemzés: Lebegő (nem repülő!) dzsinn.
Szükséges: Palota
Honnan: Káf hegye
Képzettség: Átváltozás, Átváltoztatás
Megjegyzés: Részint ő maga változik át állattá látszólag, amelyet az ellenség nem támad automatikusan, másrészt az ellenséget változtatja át állattá. Tűzgolyót lő ki.
E8. Ifrit
Jellemzés: Repülő dzsinn.
Szükséges: Palota
Honnan: Káf hegye
Képzettség: Duplázódás, Felhőbe bújás
Megjegyzés: Képes megduplázódni (de a duplum nem tud varázsolni), a Felhőbe bújással pedig eltűnik a földi ellenség elől - a repülők elől nem! Tűzgolyót lő ki.
E9. Ghúl
Jellemzés: Nőnemű, ragadozószerű dzsinn.
Szükséges: Palota
Honnan: Káf hegye
Képzettség: Mérgezés, Tűzfelhő
Megjegyzés: A Mérgezéssel már egy harapás elég (de ez elveszi az összes varázspontot), hogy az ellenség megmérgeződjön és folyamatosan csökkenjen az életereje, a Tűzfelhő pedig a Kőzápor/Forgószél megfelelője. A repülő ellenséggel szemben tehetetlen.
E10. Repülőszőnyeg
Jellemzés: Szőnyegen ülő Mameluk.
Szükséges: Palota
Honnan: Alkimista műhely
Képzettség: -
Megjegyzés: Az ugyanitt kifejleszthető Tűzbomba után nagy erővel képes támadni a földi ellenségeket, objektumokat. A repülő ellenségeket a Fellah pusztán a baltával üti...